اثرات منفی و مثبت بازی های رایانه ای و اینترنت بر کودک
اثرات منفی و مثبت بازی های رایانه ای و اینترنت بر کودک
01-08-1396
نقش قصه گویی در تربیت و یادگیری کودکان
نقش قصه گویی در تربیت و یادگیری کودکان
05-09-1396

اگر شما هم گذشته بدی داشتید حتما بخوانید

فراموش کردن گذشته

آیا شما هم گذشته بدی داشتید؟

اگر شما هم گذشته بدی داشتید حتما بخوانید

برای هر کسی ممکن است اتفاق افتاده باشد. اما اگر امروز ( یا هفته‌های بعد از آن) خود را به خاطر تصمیم‌های بد و اشتباهاتی که در گذشته رخ داده‌اند، سرزنش می‌کنید؛ باید بگوییم که مسیر ذهنی اشتباهی را برگزیده‌اید.

تفاوت بین آدم‌های موفق و دیگران در مدت زمانی است که آن‌ها صرف تاسف خوردن برای خود می‌کنند.
بپذیرید که شکست‌ها بخشی از فرآیند یادگیری یک کارآفرین هستند، از شکست‌ها درس بگیرید و آن درس‌ها را به خاطر بسپارید، گذشته را کنار بزنید و به مسیر خود ادامه دهید. این همان کاری است که آدم‌های موفق انجام می‌دهند.

 انتخاب یک زندگی شاد مزیت‌های روانی طولانی مدتی در پی دارد.

تحقیقات دکتر واتارو ساتو از دانشگاه توکیو در مورد مغز بیانگر آن است که وقتی شما رفتارهای مثبت ( مثل مدیتیش یا بخشش) را انتخاب می‌کنید، کلید سیم‌ کشی مجدد منطقه‌ای از مغز به نام پیشگوه را در دست دارید. با تغییر رفتارهای روزمره خود می‌توانید حس سعادت و آرامش، هدف و خوشحالی خود را کنترل نمایید. بنابراین اگر گرفتار دور باطل احساسات بد و ناخوشایندی همچون شک و تردید، ترس و عدم اطمینان هستید، با یک انتخاب آگاهانه و تعمدی، احساساتی همچون خوشحالی، شادی و امیدواری را جایگزین آن‌ها نمایید. از ابزارهای همچون مراقبه، عبادت، یادداشت‌های روزانه و آگاهی در این مسیر بهره بگیرید. بعد از دو هفته از دوستان نزدیک و خانواده خود بپرسید که آیا تغییری در رفتار شما احساس کرده‌اند. حتماً پاسخ آن‌ها مثبت خواهد بود.
ما اغلب در مواجه با رویدادهای منفی گذشته، از خود واکنش نشان می‌دهیم  و حالت دفاعی به خود گرفته و با ترس عمل می‌کنیم. اگر دلیل ریشه‌ای واکنش‌های منفی خود را بفهمیم، می‌توانیم با اعتماد به نفس و خود کنترلی پاسخگو باشیم. شما با یک مدل‌سازی درست و ارتباط موثر، الگوی برای دیگران تنظیم  می‌کنید تا به عنوان یک رفتار فرهنگی آن را دنبال کنند. به خاطر داشته باشید که وقتی می‌خواهید نسبت به چیزی واکنش نشان دهید به آنچه که دکمه‌های شما را فشار می‌دهد ( علت ریشه‌ای) فکر کنید و روش “آرام بودن” را انتخاب نمایید؛ چراکه شما احساسات خود را برای یک پاسخ بانزاکت‌تر پردازش می‌کنید.

 

نوشته شده توسط: علیرضا صدیق منش، روانشناس و مشاور

جهت تنظیم وقت مشاوره کلیک کنید

علیرضا صدیق منش
علیرضا صدیق منش
خانه توانمندسازی صدیق منش ، بنیان گذار علیرضا صدیق منش ، روانشناس مثبت نگر ، توانمندسازی فردی ، رابطه عاطفی ، والدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *