7 قولی که هرگز نباید به فرزند خود بدهیم
7 قولی که هرگز نباید به فرزند خود بدهیم
16-12-1394
۵ رویکردی که موفقیت شما را تضمین می کند از نگاه بیل گیتس
۵ رویکردی که موفقیت شما را تضمین می کند از نگاه بیل گیتس
16-12-1394
انتظارات خانم ها از همسرانشان

انتظارات خانم ها از همسرانشان

انتظارات خانم ها از همسرانشان

مطالب ذکر شده مختص به زوج خاصي نيست. اينها ده چيز هستند که تعداد بسيار زيادي از شوهران شان مي خواهند. توجه کنيد؛ اينها خواسته هاي آنهاست نه نياز روحي شان. از لحاظ فردي هر کس مسئول نيازهاي عاطفي خويش است و بايد آنها را پر کند.

ما معتقديم چهار نياز روحي اساسي وجود دارد:

نياز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، نياز به تعلق داشتن، نياز به داتشتن تصور ذهني خوب از خود و نياز به آزادي و اما خواسته هاي زنان از همسران

1- هر روز به او بگوييد که دوستش داريد:

هر کسي دوست دارد تاييد شود و بداند که اطرافيان او را دوست دارند. بهترين راه براي تاييد همسرتان – که برايش بسيار مهم مي باشد – اين است که خيلي ساده هر روز به او بگوييد دوستش داريد. گاهي دستانش را بفشاريد و اين جمله را زماني که شما را بدرقه مي کند بگوييد.

2- درک کردن و بخشش داشتن:

روزهايي هست که همسرتان اشتباهاتي انجام دهد يا کمتر به شما رسيدگي کند. هميشه به خاطر داشته باشيد که هيچ کس کامل نيست. در اين مواقع خواسته همسرتان اين است که او را درک کنيد و او خود را سزاوار بخشش شما مي داند. بدانيد که هيچ رابطه اي بدون بخشش دوام ندارد.

3- گفتگو کنيد:

نگذاريد کار به جايي برسد که هيچ حرفي با همسرتان نداشته باشيد. درباره بچه ها کارتان و حتي آب و هوا با هم صحبت کنيد چرا که گفتگو نکردن اولين جرقه هاي يک رابطه سرد است.

4- وقتي براي همسر و فرزندانتان اختصاص دهيد:

اين زمان به دست شما محقق مي شود و بايد کيفيت با هم بودن را بالا ببريد، يعني تمام طرح ها و برنامه هاي آن روز را به ميل آنها هماهنگ کنيد. فقط خالي کردن برنامه روزانه براي با هم بودن کافي نيست، بلکه بايد براي اين زمان برنامه ريزي کنيد و به خود ثابت کنيد که براي عزيزترين هاي زندگي تان عشق و احترام قايليد.

5- بيشتر به جاي نه، بله بگوييد:

عادت به منفي نگري و مخالفت شما را عزيزان تان دور مي کند. در برابر بعضي خواسته ها نه نگوييد. با گفتن همين کلمه ساده (بله) همسرتان را متعجب و خوسحال کنيد.

6- خوب گوش دهيد:

مي توانيد همسرتان را با اين مهارت عاشق تر کنيد. همسر شما فقط گوش هاي شما را براي شنيدن نمي خواهد، بلکه بايد با قلب به او گوش دهيد و او را بفهميد.

7- دلبستگي و مهرباني:

چقدر در طول روز به همسرتان مي گوييد لطفاً يا متشکرم؟ متاسفانه بعضي از زوجين فراموش مي کنند با هم مهربان باشند و اين کليد موفقيت را در زندگي از دست مي دهند.

8- بعضي از وظايف خانه و کودک را با هم تقسيم کنيد:

يکي از مهمترين دعواهاي زناشويي بر سر من همين مساله جزيي است. خرده کاري هاي خانه و بچه ها تنها مسايل همسرتان نيستند. چه خوب است کمي غرور و سبقه خانواگي خود را کنار بگذاريد و با اين کار زندگي شيرين تري داشت باشيد. شايد اوايل ازدواج سخت باشد اما کم کم معجزه کمک به همسر را خواهيد ديد.

9- اوقات فراغت و برنامه ريزي:

اگر همسر شما شاغل است، ساعات بيکاري او و اگر همسرتان شاغل نيست، خود به او مرخصي دهيد. اين روزها بگذاريد او آزاد باشد و نگران بچه ها، شما، خانه، و… نباشد. بگذاريد در اين اوقات فراغت، به خود و خواسته هاي شخصي اش برسد.

10- به او سفارش کنيد و خود نيز مراقب سلامت روحي و جسمي تان باشيد:

بسياري از مردان مراقب سلامتي خود نيستند و براي همسران شان مشکل به وجود مي آورند و اين افراد به سلامتي طرف مقابل هم اهميت نمي دهند. ولي به خاطر داشته باشيد همسرتان نمي تواند مدام دنبال شما باشد. چرا که او همسر شماست نه مادرتان و خود نياز به توجه دارد. پس به سلامتي خود و او اهميت دهيد.
ارسال شده توسط : هانیه عبدالکریمی ،کاردرمانگر- عضو تیم تحقیق توسعه

 

 


جهت تنظیم وقت مشاوره کلیک کنید.


علیرضا صدیق منش
علیرضا صدیق منش
خانه توانمندسازی صدیق منش ، بنیان گذار علیرضا صدیق منش ، روانشناس مثبت نگر ، توانمندسازی فردی ، رابطه عاطفی ، والدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *