چگونه اعتماد به نفس را در خود تقویت کنیم ؟
30-10-1394
پنجاه جمله تاثیرگذار که مرد در رابطه عاطفی نیاز دارد
04-11-1394

اثرات مفید رابطه جنسی بر بدن:

دیویدسون روان درمانگر جنسی می گوید : تمایلات جنسی در سلامتی ما و بهبود کیفیت زندگی ما تاثیر شگرفی دارد هم از بعد روانی و هم جسمانی آن . این مزایا یک شایعه یا حدس و گمان نیست .پس با بررسی اثرات مفید رابطه جنسی بر بدن می تونیم به اهمیت این موضوع بیشتر پی ببریم.

تمام این ۱۰ فایده با بررسی های علمی به اثبات رسیده است .

افزایش سیستم ایمنی بدن 

در افرادی که دارای رابطه زجنسی هستند، سیستم ایمنی بدن قوی‌تر از افراد فاقد رابطه زناشویی است. سیستم ایمنی بدن مانند یک سد در مقابل عفونت‌ها و سلول‌های سرطانی عمل می‌کند. در دانشگاه پنسیلوانیا در یک بررسی مشخص شده سطح آنتی‌بادی‌ها در افرادی که در هفته 2-1 بار رابطه زناشویی برقرار می‌کنند، بالاتر است.

آنتی‌بادی‌ها، مسئول دفاع از بدن در مقابل عفونت‌ها و سلول‌های سرطانی هستند. داشتن رابطه زناشویی منظم و موثر، باعث کاهش میزان ابتلا به بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود.

تقویت میل جنسی

داشتن رابطه جنسی با همسر باعث تقویت میل زناشویی می‌شود. اگر فردی به مدت طولانی رابطه زناشویی نداشته باشد، کم‌کم میل زناشویی در او کاهش پیدا می‌کند.

کنترل ادرار در زنان

داشتن رابطه زناشویی کنترل مثانه در زنان را بهبود می‌بخشد. برای اینکه خانم‌ها دارای کنترل ادرار خوبی باشند، نیاز به داشتن یک کف لگن قوی هستند. حدود 30 درصد خانم‌ها از درجاتی از بی‌اختیاری ادراری رنج می‌برند. داشتن یک رابطه زناشویی خوب، باعث استحکام عضلات کف لگن و بهبود کنترل ادرار در زنان می‌شود.

کاهش فشار خون  از اثرات  مفید رابطه جنسی بر بدن

رابطه جنسی مرتب و منظم، باعث کاهش فشارخون می‌شود. در بررسی‌های علمی مشخص شده در افرادی که دارای روابط زناشویی منظم و مرتب هستند، فشارخون سیستولیک پایین‌تر است که نباید آن را با افزایش فشارخون در حین رابطه زناشویی اشتباه گرفت.

آموزش رایگان و غیر حضوری خودشناسی علیرضا صدیق منش

رابطه جنسی نوعی ورزش است

رابطه جنسی یک ورزش محسوب می‌شود. در رابطه زناشویی در هر دقیقه به‌طور متوسط 5 کالری انرژی مصرف می‌شود که هم باعث کاهش وزن می‌شود و هم اینکه کنترل وزن را بهبود می‌بخشد. یکی از آثار مفید ورزش، تقویت عضلات قلب است. پیاده‌روی وقتی ورزش محسوب می‌شود که به قدری تند باشد که باعث افزایش ضربان قلب شود.

در رابطه جنسی علاوه بر مصرف کالری، تعداد ضربان قلب تا 150 بار در دقیقه نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر یک رابطه زناشویی 20 دقیقه طول بکشد به‌طور متوسط 100 کالری مصرف می‌شود.

کاهش سکته و حمله قلبی

رابطه جنسی، خطر سکته یا حمله قلبی را کاهش می‌دهد. افرادی که روابط زناشویی منظم و موثری دارند، تعادل هورمون‌های استروژن و تستوسترون در آنها بهتر است. در یک بررسی مردانی که دارای حداقل 2 بار رابطه زناشویی در هفته بودند، میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی در آنها 50 درصد کمتر از مردانی است که رابطه زناشویی مرتب و منظمی نداشتند.

کاهش درد با رابطه جنسی

رابطه جنسی با همسرتان باعث کاهش درد می‌شود. در یک بررسی در دانشگاه نیوجرسی مشخص شده حین برقراری رابطه هورمونی ترشح می‌شود که باعث بالابردن آستانه درد می‌شود و احساس هر نوع دردی در بدن را کاهش می‌دهد. رابطه زناشویی باعث کاهش درد می‌شود که منجر به ارگاسم یا همان ارضای زناشویی شود.

حتما بخوانید : با غم و اندوه و بی حوصلگی دوران کرونا چه کنیم؟

کاهش خطر ابتلا به پروستات

رابطه جنسی خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان کاهش می‌دهد. یکی از معتبرترین مجله‌های علمی در دنیا به نام «جاما» مقاله‌ای منتشر کرده که در آن مشخص شده، در مردانی که رابطه زناشویی منظمی داشته‌اند، میزان سرطان پروستات در آنها کمتر از مردانی است که رابطه زناشویی مرتب و منظمی نداشته‌اند.

بهبود خواب 

رابطه جنسی باعث بهبود خواب می‌شود. این مساله مشخص است که پس از داشتن یک رابطه زناشویی منجر به ارگاسم، خوابیدن راحت‌تر می‌شود. پس از ارضای زناشویی، ترشح برخی هورمون ها، منجر به احساس آرامش و خواب‌آلودگی می‌شود.

کاهش استرس و اضطراب

رابطه جنسی باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود. با برانگیختگی زناشویی، هورمونی در مغز ترشح می‌شود که باعث کاهش اضطراب و استرس فرد می‌شود.

رابطه جنسی باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. حین رابطه زناشویی، هورمونی به اسم آندورفین ترشح می‌شود که باعث بهبود خلق می‌شود. افرادی که دارای خلق افسرده‌ای هستند، با داشتن روابط زناشویی منظم و موثر خلقشان بهبود پیدا می‌کند.

حتما ببینید: ویدئو های من با موضوع فرزند پروری

رابطه جنسی مطلوب زوجین؛ چند بار در هفته مناسبه؟

برخی این سوال را می‌پرسند که آیا هر روز می‌توان رابطه زناشویی داشت؟ آیا رابطه زناشویی روزانه باعث آسیب بدن می‌شود؟ داشتن رابطه زناشویی روزانه تا زمانی که طرفین از آن لذت می‌برند، هیچ اشکالی ندارد.

تعداد روابط زناشویی در هفته چقدر باید باشد؟ تعریف خاص و عدد خاصی برای این منظور وجود ندارد. تعداد دفعات برقراری رابطه به نیاز طرفین بستگی دارد. ممکن است نیاز یک زوج یک بار در هفته باشد و در مقابل زوج دیگر با 5 بار برقراری رابطه در هفته، نیازهایشان برطرف شود.

اینکه یک تعداد از افراد برای حفظ سلامت خود از داشتن رابطه زناشویی سالم اجتناب می‌کنند به هیچ‌وجه باور درستی نیست و مبنای علمی ندارد.

علیرضا صدیق منش
علیرضا صدیق منش
خانه توانمندسازی صدیق منش ، بنیان گذار علیرضا صدیق منش ، روانشناس مثبت نگر ، توانمندسازی فردی ، رابطه عاطفی ، والدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *