مهم ترین دلایل حساسیت در نوزادان چیست ؟
مهم ترین دلایل حساسیت در نوزادان
29-03-1395
چرا کودکم فقط از یک داستان لذت می‌برد؟
01-04-1395

چطور اتاق کودک خود را بچینیم ؟

چطور اتاق کودک خود را بچینیم ؟

چطور اتاق کودک خود را بچینیم ؟

چطور اتاق کودک خود را بچینیم ؟

تزیین و چیدمان اتاق کودک مطابق با خواسته و سلیقه آنها کار سحتی نیست  فقط والدین کافی است چند نکته را در نظر داشته باشند تا فضایی خاص همراه با لوازمی که برای رشد ذهنی آنها مناسب است برای فرزندشان بسازند.

کودکان ساده هستند و خواسته هایشان از آنها ساده تر، بعضی مواقع حتی با داشتن یک توپ رنگی ساده راضی می شوند و مواقع دیگر با یک عروسک زیبا؛ تمام خواسته های آنها همانی است که در دنیای شیرین کوچکشان می گذرد. در این بین خوب است در کنار آوردن رویاهای رنگی آنها به واقعیت با توجه به خواسته هایشان، فضایی برای آنها فراهم کنیم تا روحیه پر انرژی، هنری و تفکری خلاق را از همان دوران کودکی در آنها پرورش بدهیم. وسایلی مانند میز تحریر هنری یا فضایی برای نفاشی و استفاده از برچسب های هوشمندانه بروی دیوار از جمله مهم ترین وسایل برای این کار هستند.

معمولا بچه هایی که پایشان به مدرسه می رسد اولین دغدغه والدینشان فراهم کردن فضایی برای انجام تکالیف آنها می باشد. برای داشتن یک میز تحریر هنری لازم نیست به سراغ میزهای بزرک بروید یک میز کوچک و زیبا کنج دیوار هم می تواند بهترین انتخاب باشد. فقط باید حواس تان به نیازهای خاص کودکان باشد، مثلا چسباندن یک نوار رنگی دور تا دور دیوار پشت میز برای چسباندن استیکرهای آموزشی یا از همه مهم تر وجود دو یا سه طاقچه و قفسه درست بالای سر میز تحریر، همین طاقچه های بظاهر ساده کمک بزرگی به ایجاد تمرکز در ذهن کودکان می کنند.

مورد دیگر فراهم کردن فضایی برای نقاشی ها کودکانه است. خیلی از بچه ها دوست دارند روی در و دیوار نقاشی کنند این کار به گفته تمام روانشناسان خلاقیت در بچه ها را شکوفا می کند. اما اگر می خواهید هم خانه تان تمیر باشد و هم خلاقیت فرزندتان شکوفا شود باید سراغ کاغذ دیواری ها جدید بروید. این کاغذ دیواری ها تازه به بازار آمده اند و کاملا قابل شست و شو هستند و هیچ اثری از لکه بروی آنها باقی نمی ماند این کاغذها مخصوص اتاق کودک طراحی شده اند و بخاطر جنس خاصشان اندکی گران هستند اما این قیمت نسبتا زیاد به رشد ذهنی و شکوفایی استعداد کودکان کاملا می ارزد.

منبع : niniban.com

علیرضا صدیق منش
علیرضا صدیق منش
خانه توانمندسازی صدیق منش ، بنیان گذار علیرضا صدیق منش ، روانشناس مثبت نگر ، توانمندسازی فردی ، رابطه عاطفی ، والدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *