والدین محترم، ازدنیای بچه‌های‌تان جا نمانید
والدین محترم، ازدنیای بچه‌های‌تان جا نمانید
07-02-1395
نکاتی برای تربیت فرزند، روشهای تشویق و تنبیه کودک
نکاتی برای تربیت فرزند، روشهای تشویق و تنبیه کودک
08-02-1395
دلایل خیانت مردان و زنان، پس از خیانت همسر چه کاری انجام دهیم؟

دلایل خیانت مردان و زنان، پس از خیانت همسر چه کاری انجام دهیم؟

دلایل خیانت مردان و زنان، پس از خیانت همسر چه کاری انجام دهیم؟

خیانت در دهه اول بە سبب عدم علاقه بە همسر
در سال‌های اولیه ازدواج کە مرد نسبت بە همسر خود علاقه‌ای ندارد واز روی اجبار تن بە ازدواج داده است یا اینکه متوجه می‌شود همسرش توانایی لازم جنسی ندارد.
 خیانت مردان در دهه دوم و سوم زندگی بە سبب تنوع‌ طلبگی
بعد از تولد اولین فرزند و بی‌توجهی همسر، دوره دوم برقراری ارتباط فرا زناشویی است. در دهه دوم و سوم زندگی بە لحاظ تنوع‌طبلی و عدم تمکین زن بە ایفای نقش زناشویی نوع دیگری از خیانت در زندگی مطرح می‌شود. متاسفانه در دهه‌های دوم و سوم بە سبب ناجوانمردی بعضی از مردان نسبت بە همسرانشان خیانت رخ می‌دهد.

 دلایل خیانت مردان

  1. از بین رفتن عشق و علاقه
پس از گذشت زمان طـولانی با هم بـودن، بـرخی مردان آن عـشـق و علاقه و احساساتی را كه در ابتدا به همسرشان داشتند، اما جدایی بسیار دردناک است بنابراین به دنیبال راهی دیگر می گردند.
  1. عدم جذابیت همسر
سر كردن مدت طولانی با یكدیگر گاهی اوقات باعث تنبلی و سستی زنان می‌شود. به این معنا كه دیگر به سر و وضع خود نرسیده و جذابـیـتی نـدارد و مانـنـد گـذشته به شیفتن شوهرشان نمی‌پردازند.
  1. سهل انگاری زنان
برخی از زنان شوهرشان را به دلیل ترس از تنهایی می بخشند. این واقعیت كه بسیاری از زنان به شوهرشان اجازه گریز از جرم و جنایت را می‌دهند ممكن است موجبات مضاعف شدن مشكلات آنها را فراهم آورد.
  1. اخلاق و رفتار غیر قابل تحمل همسر
رفتارهای زشت، نق زدن های دائمی، نزاع‌ها‌ و مجادله‌ها‌ی فراوان دستور العمـل مناسبی برای ایجاد سردرد است و در تصـور برخی مـردان خیانت بهترین راه فرار از جهنم خانه است.
  1. بولهوسی و هوسرانی
مـردان هوسران توانایی نه گفتن در روابط جنسی را ندارند. گاهی ممكن است موقعیتی ایستادگی ناپذیر برایشان پیـش آید.
  1. عقده‌ها‌ی جنسی
بعضی مردان مایلند بدانند كه چقدر از نظر سایر زنان جالبند و در روابط طولانی این سوال برایشان پـیش می‌آید كه آیا هنـوز در جامعه جذابیتی دارند یا خیر.
  1. بی خطر شمردن خیانت
برخی تصور می‌كننـد كه اگر خیانت بكنند كسی متوجه نشده و به كسی نیز صدمه ای نخواهد رسید و ایــن استدلال را بهانه ای بـرای انجام عمل زشـت خود برمی‌شمارند.
  1. زیاده خواهی و تنوع طلبی
برخی از مردان بدلیل داشتن میل به زیاده خواهی و تنوع طلبی و هیجانات كاذب و زود گذر به این عمل زشت تن می‌دهند.
  1. خیانت همسر
برخی از مردان به بی وفایی و انحراف همسر خود پی برده و تنها راه آرام كردن و فرونشاندن خشم خود را در مقابله به مثل می‌یابند كه عملی غیر منطقی می‌نماید.
  1. عدم رقبت همسر به داشتن روابط با شوهر خود
برخی از زنان در روابط زناشویی با شوهر خود ممكن است تمایل به این روابط را از دست داده و یا كمتر به این موضوع اهمیت دهند كه این امر ممكن است باعث فشارهای روانی و جسمانی به مرد شود.

 دلایل خیانت زنان

۱. ماجراجوئی و حسادت
حس ماجراجوئی و برانگیخته شدن احساس‌ها بر اثر حسادت نسبت به شوهران زنان دیگر می‌باشد. در زنانی که به نوعی دارای مشکل‌ها و کمبودهای روانی در زندگی می‌باشند، دیده  می شود.
۲. ارضاء نشدن جنسی
مشکل برطرف نشدن نیاز جنسی پدیده‌ی نکوهیده‌ی است که سبب خیانت در برخی زنان می شود.
۳. پول و وضعیت اقتصادی
برخی از زنان به‌دلیل وضعیت  بد مالی فقط و فقط به‌خاطر پول (و نه عشق) به سمت دیگری کشیده می شوند.
۴. مورد غفلت واقع شدن
او احساس می‌کند کسی که دوست داشت تمام وقت خو را باید با او بگذراند و اکنون بیشتر وقتش را در محل کار و با همکاران و دوستان خود صرف می‌کند، احساس تنهائی می تواند منجر به خیانت شود.
۵. عدم توجه و بی‌اهمیتی توسط شوهر
تنها چیزی که می‌توان با اطمینان کامل بیان‌ کرد، این است که همه‌ی زنان، تشنه و عاشق تعریف و تمجید توسط شوهرشان هستند. اگر او مورد توجه و تعریف قرار نگرفت. باید انتظار داشت فرد دیگری زحمت این کار را بکشد!
۶. دیدگاه اشتباه
برخی مردان متأسفانه به همسر خود فقط به‌عنوان یک ”شریک جنسی“ نگاه می‌کنند و از ارزش‌های دیگر زندگی مطلع نیستند که این امر موجب می‌شود به امور دیگر نپرداخته و مسیر اصلی زندگی را منحرف می‌سازند.

 

  1. تغییرهای شدید شخصیتی و رفتاری شوهر
تغییرهای شدید شخصیتی و رفتاری شوهر و اهمیت ندادن به ظاهرش همسرش می تواند منجر به خیانت او شود.
۸. ابراز علاقه‌ی بیشتر توسط دیگری
زنان به‌طور معمول وقتی مورد وسوسه و اغوای شخص دیگری قرار می‌گیرند، ممکن است دچار انحراف شوند.
۹ـ خیانت شوهر
اگرچه همه‌ی زنان برای انتقام‌جوئی از همسرشان به آنها خیانت نمی‌کنند، ولی بیشتر احساس می‌کنند حال که مورد خیانت قرار گرفته‌اند، آنها نیز مجاز به مقابله به مثل می‌باشند.
  1. فاسد اخلاقی
فساد اخلاقی و عدم داشتن پاکدامنی برخی از زنان باعث می‌شود این عمل ناپسند انجام گیرد.

بعد از کشف خیانت چه کنیم؟

قدم‌های بعدی بعد از کشف خیانت سخت‌تر و مهم‌تر هستند. نجات و حفظ رابطه‌ای که از خیانت آسیب دیده است نیاز به همدلی هر دو نفر دارد. این هدفی نیست که به تنهایی به آن برسید.
تشخیص انگیزه‌های اصلی خیانت و حرف زدن درباره آن بسیار مهم است. گفت‌وگو درباره داستان خیانت سخت و شنیدن جواب‌ها غیرقابل تحمل است. بنابراین پیدا کردن انگیزه‌های خیانت و گفت‌وگو درباره جزئیات آن برای زن و شوهرها نیاز به بینشی عمیق و مهارت‌های ارتباطی موثر دارد. اما هرچه به مسئله پرداخته نشود مشکلات پیچیده‌تر می‌شوند.
مشاوره برای زوج‌هایی که تردید دارند و نمی‌توانند احساسات‌شان را درست بشناسند و نگران آینده رابطه هستند بسیار ضروری و کمک‌کننده است. پس لازم است برای حفظ رابطه آسیب دیده به مشاور مراجعه کنند.
علیرضا صدیق منش ، روانشناس و مشاور
علیرضا صدیق منش
علیرضا صدیق منش
خانه توانمندسازی صدیق منش ، بنیان گذار علیرضا صدیق منش ، روانشناس مثبت نگر ، توانمندسازی فردی ، رابطه عاطفی ، والدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *