مراحل رشد جنسی کودکان از تولد تا بلوغ
مراحل رشد جنسی کودکان از تولد تا بلوغ
08-02-1395
مهم ترین نکته هایی که قبل از ازدواج باید بدانم
مهم ترین نکته هایی که قبل از ازدواج باید بدانم
12-02-1395
چگونه قلب همسر خود را از عشق سيراب کنید، توصيه اي به آقايان!

چگونه قلب همسر خود را از عشق سيراب کنید، توصيه اي به آقايان!

استفاده از زبان عشق برای همسر

امروزه مهارتهای ارتباط موثر جهت برقراری رابطه صحیح بین زن و مرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما این مهارتها را می توانیم بیاموزیم و بکار بگیریم. از مهم ترین نکات یک ارتباط موثر مواردی است که در متن زیر می خوانید:

 کلمات تأیید کننده:

یکی از روش های بیان عشق، استفاده از کلماتی است که پرداخت شده باشند. سلیمان، نویسنده ی ادبیات امثال و حکم باستانی هبرو ( Hebrew)، نوشته است که، ” زبان قدرت زندگی بخشیدن و مرگ را داراست. ”

بسیاری از زوجین هرگز قدرت عظیم و فوق العاده تأیید شفاهی یک دیگر را یاد نمی گیرند. سلیمان در جایی دیگر می گوید، ” یک قلب مضطرب مرد را از پای در می آورد، در حالی که کلمات عاطفی سلامتی را به او باز می گرداند.

” تأیید شفاهی، یا کلمات قدردانی و سپاسگذاری، قدرتمندترین روابط عشق هستند. این کلمات در عباراتی ساده و مستقیم یا تأیید طرف مقابل بیان می شوند، به طور مثال:

” در این لباس بسیار زیبا شده ای ”

” اوه، تا حالا این قدر در این لباس زیبا نبوده ای! ”

کلمات دلگرم کننده:

انجام تشکر و قدردانی شفاهی تنها یک راه بیان کلمات تأیید آمیز به همسر شما می باشد. زبان دیگر کلمات دلگرم کننده می باشند. لغت تشویق کردن به معنای ” ایجاد شهامت و شجاعت ” می باشد.

تمامی ما در جنبه هایی احساس عدم امنیت داریم. شجاعت کافی نداشته و این عدم شجاعت کافی اغلب در انجام چیزهای مثبتی که خواهان انجام آن ها هستیم مانع ایجاد می کنند. پتانسیل پنهان موجود در همسر شما در جنبه ای که احساس عدم امنیت می کند، می تواند به واسطه ی کلمات دلگرم کننده ی شما از بین برود.

تشویق و ترغیب نیازمند همدلی بوده و به دنیا از جانب دورنمای همسرتان نگاه می کند. اول باید یاد بگیریم که چه چیزی برای همسرمان مهم می باشد.

کلمات محبت آمیز:

عشق محبت است. پس اگر بخواهیم عشق را به طور شفاهی بیان کنیم، باید از کلمات محبت آمیز استفاده کنیم. این کار را باید به واسطه ی صحبتی که انجام می دهیم، اجرا کنیم.

یک جمله می تواند بر اساس نحوه ی بیان ما معانی متفاوتی داشته باشد. عبارت ” دوستت دارم ” وقتی که با مهربانی و عطوفت بیان گردد، می تواند، بیان حقیقی از عشق باشد.

اما در این مورد ” دوستت دارم؟ ” چطور، علامت سؤال معنای این سه کلمه را به طور کلّی تغییر می دهد. گاهی اوقات کلمات ما یک چیز را بیان می کنند، اما لحن بیان چیز دیگری می گوید. ما دو پیام را ارسال می کنیم. همسر ما معمولاً پیام ما را بر اساس لحن گفتارمان تعبیر می کند و نه بر اساس کلمات استفاده شده.

حالتی که ما صحبت می کنیم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. باری یکی از بزرگان باستان گفت، ” یک پاسخ ملایم، عصبانیت را فرو می نشاند. ”

اگر که در صدد بهبود روابط صمیمانه هستیم، باید با خواسته ها و آمال هم آشنایی داشته باشیم. اگر که بخواهیم به یک دیگر عشق بورزیم، باید بدانیم که طرف مقابل ما چه می خواهد.

 کلمات تحقیر آمیز:

عشق ایجاد کننده ی خواهش هاست نه مطالبات. هنگامی که چیزی را از همسرم مطالبه می کنم، خود را والد و همسرم را کودک فرض می کنم.

با این وجود، راهی را که ما این آمال و آرزوها را بیان می کنیم، از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر آن ها را به صورت مطالبات بیان کنیم، امکان ایجاد صمیمیت را از بین برده و همسر خود را طرد می کنیم. با این وجود، اگر نیازهای خود را شناسایی کرده و آن را به عنوان خواهش ها درخواست کنیم، به جای اتمام حجت، راه حلّی را ارائه کرده ایم.

گویش های متفاوت:

کلمات تأیید کننده، یکی از 5 زبان اصلی عشق هستند. با این وجود، در میان این زبان گویش های متفاوتی نیز وجود دارند.

ممکن است که سعی کنید تا از کلمات تأیید آمیز غیر مستقیم استفاده کنید، این کار شامل گفتن چیزهایی مثبت در خصوص همسرتان زمانی که حضور ندارد می باشد. نهایتاً کسی که گفته های شما را به گوش او رسانده و ارزش زیادی برای این که به شما عشق ورزیده شود، به دست خواهید آورد.

منبع: کتاب 5 زبان عشق ( آیا شما و همسرتان به دنبال یک زندگی عاشقانه هستید؟ چگونه به او احساساتم را بیان کنم؟ )

گردآوری: علیرضا صدیق منش؛ روانشناس و مشاور 

علیرضا صدیق منش
علیرضا صدیق منش
خانه توانمندسازی صدیق منش ، بنیان گذار علیرضا صدیق منش ، روانشناس مثبت نگر ، توانمندسازی فردی ، رابطه عاطفی ، والدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *