ریشه یابی اضطراب دوران مدرسه برای آگاهی والدین
ریشه یابی اضطراب دوران مدرسه برای آگاهی والدین
09-04-1395
مهم ترین نکته هایی که قبل از ازدواج باید بدانم
چگونه با همسر خود ارتباط برقرر کنیم؟
14-04-1395

چگونه همیشه عاشق همسرمان بمانیم؟

در چه مواقعی رابطه جنسی نداشته باشیم؟

در چه مواقعی رابطه جنسی نداشته باشیم؟

چگونه همیشه عاشق همسرمان بمانیم؟

راز اول:استفاده از كلمات جادویی

همسرانی كه همواره عاشق هم هستند، متفاوت از دیگر زوجینی كه همواره در ارتباطاتشان مشكل دارند، با یكدیگر صحبت میكنند.
نه تنها این زوجین به طور متفاوتی با هم صحبت میكنند، بلكه از كلمات متمایزی نسبت به سایرین در حین صحبت استفاده میكنند.
آنها از «كلمات جادویی» استفاده میكنند، به طوری كه به جای ایجاد دعوا بینشان، باعث عشق بیشتر در میانشان خواهد شد.
آنها از كلماتی استفاده میكنند كه همسرشان را به جای كسل شدن، علاقهمند به صحبت میكند.
در هر ارتباطی، این كلمات هستند كه میتوانند خاصیت شفابخشی یا خصلت ضربهزنندگی داشته باشند. واقعیت این است كه كلمات میتوانند باعث عاشق ماندن زوجین یا از بین رفتن ارتباط آنها و حتی رسیدن به مرحله طلاق و جدایی شود.
كلمات معجزه میكنند. اگر كلمات نادرست را در جای ناصحیح استفاده كنید، ارتباط شما تبدیل به جهنم میشود؛ اما استفاده از كلمات صحیح در مكان مناسب میتواند معجزه كند.
این كلمات جادویی قلب شما و همسرتان را میگشاید و عشق بیشتری خلق كرده و باعث عمق یافتن رابطه عاشقانه شما با همسرتان خواهد شد.
كلماتی وجود دارند كه شما میتوانید بارها و بارها از آنها استفاده كنید تا ارتباطتان با همسرتان بهتر شود. 8 كلمه زیر و چگونگی استفاده از آنها میتواند زندگی شما را دگرگون كند:
«به خاطر این كه ارتباطمان برای من خیلی مهم است…»
با گفتن این كلمات، همسرتان طالب خواهد بود تا بقیه جمله را بشنود و بداند كه اهمیت ارتباط شما با او موجب چه خواهد شد. این كلمات، اهمیت عشق شما را به همسرتان مشخص میكند.
پس از به كار بردن این عبارت شما میتوانید درخواستی را مطرح كنید یا به نكتهای كه اخیرا از خود كشف كردهاید، اشاره كنید.

راز دوم:با همسرتان در یك تیم بازی كنید

همسرانی كه عاشق هم شده و عاشق هم باقی میمانند، دیگر به رقابت با هم نمیپردازند. اغلب زوجها درباره مسائل كوچك و بزرگ حتی به روشهای بچگانه با یكدیگر به رقابت برمیخیزند و وقتی متوجه در خطر قرار گرفتن ارتباطشان میشوند كه دیگر خیلی دیر شده است.
اما چرا؟ دلیل این موضوع خیلی ساده است: هیچ جایی برای رقابت در ارتباط بین زوجین وجود ندارد. اگر شك دارید، امتحان كنید. بار دیگری كه شما و همسرتان به روشی دوستانه با یكدیگر به رقابتی هرچند كوچك پرداختید، پس از پایان موضوع، این سوال ساده را از خود بپرسید: آیا من احساس نزدیكی و ارتباط بیشتر با همسرم میكنم یا احساس میكنم از او فاصله گرفته و ارتباطم با او كم شده است؟ به احتمال قوی اگر بین شما هرگونه رقابت و مسابقهای وجود داشته باشد، ارتباط شما با یكدیگر كمتر خواهد شد و ناخودآگاه از همسرتان فاصله خواهید گرفت.

راز سوم:همدیگر را تحسین كنید

همسرانی كه عاشق هم باقی میمانند همواره به خود و همسرشان یادآوری میكنند كه چه چیزهایی را درباره یكدیگر دوست داشته و ستایش میكنند.
میتوانید هر از گاهی از همسرتان سوال كنید كه «تو چه چیزی را در مورد من دوست داری و تحسین میكنی؟» شاید بسیاری از مردم تصور كنند كه برای زوجهایی كه سالیان سال با هم زندگی كردهاند صحبت درخصوص آنچه كه درباره همسرشان دوست دارند، كاری احمقانه است.
اما مطمئن باشید كه این روش جواب خود را پس داده است.
میتوانید این روش را در ارتباط خود با همسرتان به كار ببندید و به تغییرات شگرفی كه در ارتباطتان رخ خواهد داد توجه كنید.
خیلی راحت به همسرتان بگویید: چیزی كه واقعا باعث میشود كه من تو را تحسین كنم این است كه … و ادامه جمله را با آنچه كه در مورد او دوست دارید كامل كنید. این جمله میتواند در ارتباطات شما معجزه كند.
با تحسین متقابل زن و شوهر از یكدیگر، ارتباط آنها باهم رنگ و بویی عاشقانه مییابد و عشق آنها تعمیق میشود. البته تنها با تحسین یكدیگر نمیتوان تمام مشكلات موجود در ارتباط بین زن و شوهرها را حل كرد، بلكه میتوان گفت تجربه نشان داده وقتی شما مرتبا به همسرتان میگویید كه چقدر برای او احترام قائل بوده و او را دوست دارید، ارتباطتان بهتر خواهد شد.

راز چهارم :زندگیتان را دو نفر کنید

مهم نیست که او به سبب کار دیر به خانه بازمی گردد یا برای رسیدگی به موضوع دیگری بعد از شما وارد خانه می شود. نشان دادن انتظار تان به او یکی از موضوعاتی است که می تواند همسرتان را برای وارد شدن به خانه، هیجان زده کند. این انتظار می تواند با یک ظاهر آراسته، یک میز غذا یا برنامه ریزی برای یک فعالیت دونفره خودش را نشان دهد. اگر فیلم جدیدی را خریده اید، بهتر است صبر کنید که او به خانه بازگردد و در فرصتی مناسب با هم آن را تماشا کنید. حتی اگر به شدت بستنی سنتی هوس کرده اید، تا رسیدن او به سهم خودتان هم دست نزنید.
به همسرتان نشان دهید که حتی اتفاق های کوچک، بدون حضور او در خانه نمی افتد و شما برای کوچک ترین لذت هایتان هم دوست دارید او را شریک کنید. گمان نکنید هربار که چنین انتظاری را تحمل می کنید، او با یک واکنش هیجان انگیز باید پاسخ تان را بدهد بلکه به تاثیری که این با هم بودن در طول زمان بر زندگی شما می گذارد فکر کنید و با مشترک کردن زندگی تان، یک آینده خوب را تضمین کنید.

راز پنجم: به موقع غر بزنید

طبیعی است که در زندگی شما هم مثل آدم های دیگر، اختلاف نظرها و سوء تفاهم هایی وجود داشته باشد و طبیعی است که شما هم مثل آدم های دیگر بخواهید، با بحث و حرف زدن مشکل تان را حل کنید. اما یادتان نرود که بدون انتخاب زمان و مکان درست، بازنده خواهید بود. اگر همسرتان در کنار شما نیست، تا رسیدن او به خانه صبر کنید و بعد توضیح دهید چه موضوعی شما را نگران کرده و از او هم توضیح بخواهید.
اگر خسته است، مشغول فوتبال دیدن است یا برای انجام کاری عجله دارد، هرگز موضوع را مطرح نکنید و تا آرام شدن شرایط صبر کنید. این صبر کردن هم به شما یک موقعیت طلایی برای برطرف کردن سوء تفاهم می دهد و هم فرصت فکر کردنی که می تواند شما را برای یک بحث جدی آماده تر کند. پیش کشیدن مشکلات در بسیاری از شرایط، نه تنها کمکی به حل آنها نمی کند، بلکه تنها از شما تصویری میسازد که دوست دارد همیشه و همیشه غر بزند.

راز ششم :عادات سریع عوض نمیشوند

گمان نکنید که با غر زدن می توانید او را اصلاح کنید. در چنین شرایطی، فشارهای شما تنها او را مقاوم تر می کند و باعث می شود که بیشتر روی رفتارها و عقایدش پافشاری کند. اگر می خواهید همسرتان را تغییر دهید، در اولین قدم، با آرامش برایش توضیح دهید که چرا این رفتار شما را آزار می دهد. حالا که موضع تان را در این مورد روشن کردید، به او کمی زمان بدهید.
رفتارهای شما در این دوره می تواند تاثیرگذار باشد و عادات نادرست او را به مرور تغییر دهد. او را تحقیر نکنید و با مدام گلایه کردن زندگی تان را درگیر مشکل تازه ای نکنید. البته درست است که برخی از عادات او در طول زمان و با درخواست شما تغییر می کند و با شبیه تر شدن شما به هم، شکل دیگری به خود می گیرد اما برخی از عادات ممکن است تا ابد تغییر نکند.
شاید علاقه همسرتان به شما باعث کمرنگ تر شدن عاداتی شود که شما را عذاب می دهد اما اگر انتظار دارید که او یک شبه تغییر کند و عادات معمولش را کنار بگذارد، تنها خودتان را آزار می دهید. یادتان نرود که بعضی از رفتار ها، جزو اصلی شخصیت او هستند و نه با غر زدن و نه با تهدید کردن، نمی توانید آنها را تغییر دهید. اگر او خجالتی است، با فشارهای شما اجتماعی نمی شود و اگر زود جوش می آورد، با قهر شما یک شبه فرشته نمی شود. درست است که این عادات هم می تواند به مرور زمان کمرنگ شود اما بعضی هایشان هیچ وقت از وجود او حذف نمی شود.

راز هفتم: با هم فکر کنید

خیلی از کارها و تصمیمات، ممکن است تنها مربوط به شما باشند و حتی ممکن است در آن مورد خاص، شما بیشتر از همسرتان توانایی یا اطلاع داشته باشید اما حتی در این موارد هم، قرار نیست تکروی کنید. سعی کنید همسرتان را تا آنجا که می توانید در فعالیت هایتان دخیل کنید. وارد کردن او به حوزه های دیگر زندگی تان به معنی مداخله در کارهای شما نیست.
بلکه از این طریق می توانید احساسی که نسبت به فعالیت های مختلف دارید را به او منتقل کنید و به او نشان دهید که برای بخش های مختلف زندگی تان چقدر ارزش قائل هستید. صحبت کردن درباره شرایط کاریتان، به او می گوید که چقدر عاشق کار تان هستید یا اینکه برای دریافت حقوق پایان ماه تان، چقدر فشار را تحمل می کنید. او را در همه ابعاد زندگی تان شریک کنید و نگذارید حتی در لحظاتی که برای ورزش کردن، کار، ملاقات دوستان و… از او دور هستید، از حس و حال شما بی خبر بماند.

راز هشتم :شما باید بهترین باشید

شاید فکر کنید همسرتان از آن دسته آدم هایی است که به ظاهر شما توجه نمیکند یا جایگاه شغلی و تحصیلی تان برایش اهمیتی ندارد. ممکن است فکر کنید او شما را بدون هیچ کدام از این جزئیات دوست دارد و برایش تنها و تنها خود شما مهم هستید. خب! ما این موضوع را رد نمی کنیم، تنها می گوییم این تمام واقعیت نیست. درست است که همسرتان شما را همان طور که هستید دوست دارد اما ریزه کاری هایی که به نظرتان بی اهمیت می رسند، می توانند آرام آرام روی نظر او تاثیر بگذارند.
نه اینکه با یک روز نامرتب بودن، بیمار شدن یا رها کردن کار تمام عشقش از بین ببرد اما او هم مثل هر شخص دیگری، مطمئنا از اینکه یک زن کم عیب و نقص داشته باشد، لذت می برد.
شاید او با دیدن برخی موضوعات یا شکست هایتان، واکنشی نشان ندهد اما همسر شما هم مثل آدم های دیگر دوست دارد شما را در همه ابعاد زندگی تان یک سر و گردن بالاتر از دیگران ببیند. یادتان نرود که همه آدم ها به دلایلی برای افتخار کردن احتیاج دارند؛ دلایلی که شاید برخی هایشان کوچک و کم اهمیت باشند اما به هیچ قیمتی نباید حذف شوند.ق ماندن همواره با همسرتان در یك تیم بازی كنید نه در تیمهای مقابل هم.
گردآوری توسط: نسترن بلک شاهی کارشناس ارشد راهنمایی و مشاوره
علیرضا صدیق منش
علیرضا صدیق منش
خانه توانمندسازی صدیق منش ، بنیان گذار علیرضا صدیق منش ، روانشناس مثبت نگر ، توانمندسازی فردی ، رابطه عاطفی ، والدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *